Ajută dieta mediteraneană în tratarea depresiei? Află chiar acum!

Un nou studiu australian sugerează că dieta mediteraneană ajută în tratarea depresiei. Studiul demonstrează că o dietă bogată în fructe, legume, cereale și proteine tratează episoadele depresive. Asocierea dintre dietă și starea de spirit este cunoscută de ceva timp, iar cea care funcționează cel mai bine în tratarea depresiei este cea mediteraneană. Studiul a fost realizat pe un număr reprezentativ de adulți care au avut în istoricul lor episoade depresive și obiceiuri alimentare nesănătoase. Grupul a fost împărțit în două, primul primind consiliere socială și fiind înconjurat de alte persoane care au vorbit cu ei despre sporturi, știri sau muzică. Al doilea grup a primit consiliere în nutriție, constând într-o oră de consiliere pe săptămână privind dieta mediteraneană. Cei care au primit sfaturi despre dietă au învățat că trebuie să consume cereale în fiecare zi, 6 legume pe zi, 3 fructe pe zi, 1 porție de oleaginoase pe zi precum migdale, nuci, caju etc; 2 porți de pește pe săptămână, 3 porții de carne roșie pe săptămână, 3 porții de carne de pui pe săptămână, 6 ouă pe săptămână, 3 linguri de ulei de măsline pe zi. Aceștia au fost încurajați să renunțe la dulciuri, fast food, mâncare procesată și la sucuri. După 12 săptămâni de la intervenție, cei care au adoptat această dietă au avut o stare cu mult îmbunătățită comparativ cu cei care au apelat la cealaltă metodă, privind doar o interacțiune socială crescută. De asemenea, această dietă are multiple alte beneficii precum: te poate ajuta să slăbești, reduce riscul apariției cancerului, ale bolilor de inimă și a demenței. Dieta mediteraneană este bogată în ierburi aromatice precum oregano, mărar și busuioc. Adaugă aceste ingrediente atunci când prepari un fel de mâncare pentru a oferi un gust desăvârșit preparatelor tale, dar și pentru o stare de bine. Ești super când alegi sănătos!

loading...
loading...

Așa cum spuneam, dieta mediteraneană a fost mult timp promovată pentru numeroasele sale beneficii pentru sănătate. Pe lângă faptul că poate ajuta împotriva depresiei, cercetările sugerează că adoptând dieta mediteraneană,  putem să ajutăm organismul să scadă în greutate, această dietă putând controla cantitatea de zahăr din sânge și poate reduce riscul de a dezvolta cancer, boli de inimă și depresia. Adoptând această rețetă în dieta dumneavoastră puteți profita de beneficiile pe care le are asupra sănătății:

Folosiți ulei de măsline ori de câte ori este posibil, cum ar fi în preparea dressingului pentru salate sau pentru marinade. Optați pentru ulei de măsline în loc de margarină sau unt atunci când căliți legume.

Adăugați legume la orice masă, inclusiv la micul dejun. Specialiștii în nutriție ne recomandă ca fiecare masă să conțină pe jumătate fructe și legume. Dacă mulți dintre noi nu avem acest obicei, este bine să ne autoeducăm în această privință adăugând legume în smoothie-ul pe care îl consumăm, în omletă sau chiar în sandvișuri.

Optați pentru cereale. Din fericire, abundența cerealelor disponibile în comerț este la un nivel ridicat. Dacă nu agreați pâinea integrală, încercați quinoa, ovăz, grâu, bulgur, freekeh, sorg sau hrișcă.

Consumați nuci! Înlocuiți chipsurile sărate cu nucile. Nucile sunt bogate în omega, fiind sănătoase pentru inimă. Din cauza numărului bogat în calorii este recomandat să avem grija la cantitatea de nuci (caju, alune, migdale) pe care o consumați zilnic.

Alături de alimentele menționate mai sus, optați și pentru leguminoase! Pe lângă fasole, lintea şi mazărea și năutul sunt alimente extrem de importante, o sursă excelentă de proteine și fibre.

Încercați să stabiliți o zi fără carne, înlocuind carnea de la cină cu o puternică sursă de leguminoase.

Foloșiți condimente. Mâncarea mediteraneană este bogată în ierburi aromate, precum oregano, mărar și busuioc. Adăugați condimente la legume la cuptor, supe și salate, reducând astfel cantiattea de sare și a potența savoarea mâncării.

Voi cât de des adoptați dieta mediteraneană?

 

loading...