VEZI AICI ce nu îți spune doctorul despre colesterol și ce e bine să mănânci ca să îl scazi!

Colesterolul (C27H46O) este un alcool, având la bază sterol, identificat în membrana celulară și în țesuturile organismului și transportat în sânge. Termenul provine din grecescul chole (bilă) și stereos (solis) plus sufixul „ol”, fiind identificat în calculii colesterolici în anul 1784. De regulă, el nu se absoarbe prin alimentație, ci se sintetizează în oragnismul animal. Colesterolul are un rol important în organism, numeroase procese biochimice avându-l drept precursor. Hiperproducerea de colesterol (cel din lipoproteine de mică densitate) este asociată cu afecțiuni vasculare: accidente vasculare cerebrale, cardiace, oculare ș.a., periclitante pentru viață.

E substanta responsabila in formarea membranei celulelor si anumitor hormoni. Colesterolul este cunoscut sub doua forme LDL (colesterolul rau) si HDL (colesterolul bun ). Aceste lipoproteine sunt un amestec de grasimi si proteine produse ale corpului nostru , care sunt responsabile in a transporta alte grasimi care nu sunt dizolvate in sange in celulele .Nivel ridicat de colesterol este un factor de risc pentru bolile cardiovasculare.  Oamenii pot moșteni, de asemenea un nivel ridicat de colesterol – o afectiune numita hipercolesterolemie familiala, care necesită de obicei medicație.

Termenul tradițional de colesterol sanguin se referă de fapt la 2 tipuri de lipide:

  • LDL (low density lipoproteine) lipoproteine cu densitate mică așa numitul colesterol “rău”
  • HDL (high density lipoproteine) lipoproteine cu densitate mare
  • Este important de mentionat ca LDL si HDL nu reprezinta colesterolul in sine ci Proteina care transporta colesterolul. De asemenea, 80% din celule sunt produse din colesterol
  • Încă un lucru important, celor cu arsuri grave le este dat sa mănânce pana la 20 de oua fierte tari. Numai colesterolul poate genera și reconstrui într-un timp foarte scurt celule foarte sănătoase.

Iata cele mai bune  alimente care ajuta la reglarea colesterolului: Marul / Usturoiul / Fasolea / Cerealele / Telina:

MARUL

Acest fruct poate ajuta la scaderea colesterolului chiar pana la 40%, in cazul in care este consumat in mod regulat. Sucul de mere este foarte practic si este un tratament natural pentru toti cei care au valori crescute ale colesterolului. Consumul de mere este benefic pentru intregul organism.

USTUROIUL

Usturoiul reprezinta un puternic aliat pentru sanatatea organismului. Pe langa faptul ca este un antibiotic natural, usturoiul este un mare luptator impotriva colesterolului si poate ajuta la scaderea acestuia cu pana la 11%. In cazul in care nu puteti consuma usturoi proaspat se poate apela la suplimente de usturoi.

FASOLEA

In urma unor cercetari recente, s-a constatat ca fasolea poate ajuta la scaderea colesterolului cu 5- 15%, daca se foloseste regulat timp de o luna( 1,5 cesti de legume fierte, 4 zile pe saptamana).

CEREALE

Cerealele sunt bogate in fibre. Fibrele sunt excelente în reducerea cantităților de LDL sau colesterolul rau. 

TELINA

Telina reduce nivelul colesterolului LDL si confera elasticitate  arterelor, prevenind astfel ateroscleroza, atacuri de inima si alte boli cardiovasculare.  Telina reduce nivelul colesterolului cu pana la 7 puncte , cu mai puțin de 2 tulpini pe zi. De asemenea ajuta la cresterea secretiei de acid biliar, care ajuta la eliminarea colesterolului din organism.                                                        sursă: www.andreilaslau.ro.

loading...